Zde najdete odpovědi na často kladené dotazy. Máte-li jiný dotaz, neváhejte nám napsat e-mail nebo zavolat a rádi na Váš dotaz odpovíme.
Volba úpravce je samozřejmě na Vás. My doporučujeme hlavně žádat reference a znát způsob testování jednotlivých úprav. Také hledejte zkušenosti na internetu, kde Vám mnohdy zkušenosti jednotlivců "zachrání" motor, neboť je spousta "profesionálních úpravců", kteří buď (naštěstí) vozidlo vůbec neupraví a "jen" zaplatíte, v horším případě vozidlo upraví "špatně" a hrozí poškození motoru. Tyto "profesionální úpravce" poznáte také podle nápadně nízké ceny a většinou umí upravit pouze vozy od roku výroby 2000. Mnohdy lákají velkým množstvím "spokojených" zákazníků (např. 8.000 aut za 5 let znamená cca 5 aut denně vč. svátků, sobot a nedělí - což je k zamyšlení ..).
Na úpravu řídících jednotek používáme legální software WinOLS od společnosti EVC a veškeré námi nabízené úpravy máme odzkoušené a otestované na motorové brzdě nebo naší válcové zkušebně, víme co děláme - víme co nabízíme a dokazujeme to i účastí našich a námi sportovně upravených vozů a závodních speciálů v různých závodech. Používáme emulační zařízení umožňující ladění a monitorování řídící jednotky v reálném čase za běhu motoru, což výrazně zvyšuje úroveň kvality a preciznost úpravy.
Ano a naše reference jsou skutečné a jsou vidět. Výsledky naší práce můžete sledovat na různých závodech, ať už jsou to okruhy, rally, autocross nebo drifty, tak i potkávat na našich i zahraničních silnicích. Některé naše výsledky naleznete v sekci naše práce.
V případě chiptuningu dáváme doživotní záruku na upravený obsah a řídící jednotku. V případě selhání řídící jednotky bude v nejkratším možném čase opravena či nahrazena plně funkční a opětovně upravenou - o úpravu nepřijdete ani nebudete muset opětovně platit. V případě větších úprav (trysky, turbo, ..) jsou záruční podmínky domlouvány individuálně a většinou se shodují se záruční dobou výrobce nebo dodavatele.
Tyto normy nemají nic společného s kvalitou úprav, pokud pohledáte na internetu, zjistíte, že se podle těchto norem vyrábí i uzenářské výrobky a že se jedná o certifikáty kvality managementu, tedy vedení společnosti - lidsky řečeno pořádek v papírech, tedy účetnictví a pravidla vedení firmy. Tyto ani podobné certifikáty nezaručují kvalitu úpravy, případně kvalitu služeb! Neexistuje žádná certifikační autorita určující kvalitu úprav, takže tyto tvrzení jsou jen dalším marketingovým lákadlem. Také jsme v naší společnosti úspěšně certifikovali systém řízení kvality ISO 9001.
Zásah do řídící jednotky není tak banální jako například dolití vody do ostřikovačů ale bohužel si to mnozí myslí. Pokud Vám jde o cenu, můžete se obrátit na některého z těchto "úpravců", kteří nahrávají nakoupené soubory jako když prodávají rohlíky a proto si mohou dovolit nabízet takové ceny. Většinou nenabízí možnost měření výkonu a když, nesmíte u toho být. U nás klademe důraz na kvalitu, s tím jsou spojené náklady na vývoj a proto již další slevy ze slev nenabízíme.
Použití těchto přechipovacích zařízení nedoporučujeme! Nejedná se o individuální úpravu Vašeho vozu na míru, ale použití univerzálního sw nahraného výrobcem do této krabičky. Výsledek je stejný jako když Vám někdo nahraje do řídící jednotky koupený soubor na internetu. Je to jen marketingový tah těchto "úpravců". V nabídce máme Personal Flasher, díky kterému můžeme Váš vůz upravit na dálku a je takto dodržena naše základní filozofie úpravy konkrétní jednotky.
Chiptuning je kompletní úprava map řídící jednotky pro optimální chod motoru. Powerbox je přídavné zařízení a pouze "klame" řídící jednotku a ta dodává více paliva. Powerbox v žádném případě narozdíl od chiptuningu neovlivní chod motoru optimálně a hrozí poškození. Powerbox se dá na internetu koupit řádově za 1200 Kč. Pokud uvažujete o nákupu této kouzelné krabičky z důvodu nižší ceny oproti chiptuningu, doporučujeme začít šetřit na nový motor, neboť se vinou "klamání" jednotky mnohdy propálí písty. Nešetřit se v tomto případě opravdu vyplatí. Používání powerboxu důrazně nedoporučujeme - negativně ovlivňuje správnou funkci ABS, ESP a dalších systému závislých na informaci o krouticím momentu z řídící jednotky motoru. Nechcete-li investovat do chiptuningu raději jezděte v sériovém provedení a uděláte pro živostnost svého auta to nejlepší.
Nesmysl! Jediný značkový sw je ten od výrobce! Značkový, profesionální i další přívlastky jsou nesmysl. Buď je konkrétní úprava dobrá nebo ne - nárůst výkonu, životnost po úpravě apod., ale jakýkoliv přívlastek to nemění - ani značkový chiptuning. Vždy žádejte výsledky daného úpravce a reference než aby jste volili dle názvu nebo přívlastku. Reference ale nejsou automobily focené někde na parkovišti nebo u baráku, takto Vás můžeme zahrnout tisíci fotkami na různých parkovištích a vydávat to za reference, což není moc solidní..
Marketingový tah a snaha se odlišit, ale je to jen klamavá reklama. Se snížením výkonu se nemůže dostavit snížení spotřeby, naopak! Naše úpravy jsou optimalizované pro zvýšení výkonu a s tím je spojené snížení spotřeby. Požadovaný výkon řídíte plynovým pedálem a pokud nebudete výkon využívat, i přesto že jej budete mít, znamená to snížení spotřeby. Pokud budete mít snížený výkon, budete muset na plynový pedál víc šlapat a spotřeba naopak vzroste. Je to princip fungování motoru a logické vysvětlení věci.
Ano, může. Neodborně provedený zásah může poškodit řídící jednotku, a co hůře, následně celý motor. Proto se ve vlastním zájmu nenechejte zlákat zdánlivě výhodnou nabídkou (2.000 - 4.000 Kč), neboť tento "úpravce" s největší pravděpodobností nedisponuje ani základním vybavením pro diagnostiku vozidla a pouze "nalévá" obsahy řídících jednotek z CD zakoupeného na internetu a na Vašem voze by v podstatě prováděl pokus, neboť nemá vůbec představu co do řídící jednotky nahrává. Powerbox, neboli "přídavná řídící jednotka", jak je powerbox někdy nazýván, je stejný případ. Toto zařízení pouze "klame" řídící jednotku informací o nižší teplotě vzduchu, případně paliva a řídící jednotka pouze zvýší dávku paliva, nikoli optimalizuje chod motoru (turbodmychadlo, předvstřik). Chtějte důkaz místo slibů a chtějte vidět práci úpravce - za nás mluví výsledky z různých závodů, srazů a sprintů a naší práci kdykoliv předvedeme.
Je to proto, že ani dost dobře nemůže. Konstruktéři musí při vývoji motoru a řídicí jednotky pracovat s mnohem většími tolerancemi vstupních dat a hledat kompromis mezi celou řadou požadavků. Automobil musí mít co nejmenší spotřebu paliva a přitom splňovat podmínky místních emisních norem. Přihlédnout je také nutno k rozdílné kvalitě pohonných hmot, složení výfukových plynů při nižší kvalitě paliva, liknavé péči majitele o vůz, respektive jeho motor, a celé řadě dalších faktorů. Jednoduše se jedná o kompromis. Další velmi významnou skutečností jsou i finanční náklady na provoz vozidla. Musíme si totiž uvědomit, že v celé řadě zemí se vypočítává daňové zatížení nikoli podle obsahů válců jako u nás, ale právě podle výkonu motoru. Těmito omezeními vzniká konzervativní a výkonově slabý program řízení motoru. Pokud jste ale ochotni dodržovat servisní intervaly a přistoupit v oblasti největšího zatížení na kompromis ve spotřebě, máte k dispozici obrovský potenciál výkonu.
Ano, emisní limity námi upraveného automobilu nejsou překračovány.
Ano, kontaktujte nás a provedeme nápravu.